Düsseldorf...K20...


Buz gibi bir Pazar günü Düsseldorf'taysanız yapılacak en mantıklı şey müze gezmektir bence. Daha önce de bahsettiğim gibi sokaklar sabahtan bomboştu; öğleden sonra biraz hareketlense de mağazalar kapalı olduğundan yeme içme dışında yapılacak en iyi şey sıradan bir Alman gibi bugünü müzede geçirmek. Alternatif çok. Burası bir modern sanatlar şehri aslında. Birçok müze var ama hepsi modern sanat ağırlıklı yapıtlara ev sahipliği yapıyor. Sadece bir tek klasik resim sanatı örnekleri sunan müze var (Museum Kunst Palast) o da benim şansıma uzuuun bir müddet hizmet dışı...
Ben de kendi ilgi alanıma en yakın olarak K20'yi seçiyorum. Süreli sergi olarak Thomas Struth'un fotoğraf sergisi var burada. Ama daha da önemlisi çağdaş resim sanatının en büyük isimlerinden oluşan geniş bir koleksiyon...
Paul Klee... Picasso... Henri Matisse...Ernst Ludwig Kirchner... Max Beckman... Marc Chagall... Kurt Schwitters... Kandinsky... Otto Dix...Mondrian... Joan Miro... eserlerini gördüğüm önemli isimler.
Çok beğendiğim onlarca eserin fotoğrafını da çektim ama blogda ancak müze girişindeki billboardlardan çektiğim görüntüleri yayınlayabiliyorum. Çünkü bu enteresan kuralcı arkadaşlar bana fotoğraf çekmem karşılığında bunları sadece kendi bilgi ve arşivim için kullanacağıma dair alengirli bir yazı imzalatıyorlar! Zaten bir müze ya da devam eden bir sergiye dair tüm görselleri paylaşmayı pek etik bulmadığımdan bu aşırı titizlenmeyi komik bulsam da pek üstünde durmuyor gördüğüm harika eserlerin tadını çıkarıyor, yeni isimler keşfetmenin keyfine varıyorum. Dolu dolu üç dört saat geçirdiğim müzeden ayrılırken doğru bir seçim yaptığımı düşünerek kendimi tebrik ediyorum...Tabi müzecilikte çok gelişmiş olduklarına artık emin olduğum Almanlar'ı da tebrik ediyorum. Keşke daha çok vaktim olsa da burada birkaç müze daha gezebilsem...