Fischerspooner...

Fischerspooner'ı tabii ki en çok yıllardır sevgili Mabbas'tan dinlediğimiz Emerge parçasından tanıyoruz. Bu çok sevdiğimiz grubun One Love'a geleceğini duyduğumda festivale katılım amacım da belli olmuş oldu: Fischerspooner... Bu yılki festivalin en iyi sahne performansı olduğunu hiç tereddütsüz söyleyebilirim. Ana sahneyi dolduran herkes dans etti, zıpladı, eğlendi...Müthişti... Uzaylı bir elektronik müzik grubunun dünyada verdiği ilk konser gibiydi!
...Ve Casey Spooner harikaydı. Çok yorgun olduğunu söylemesine rağmen sahne performansından hiç ödün vermedi. Cesur, kibirli, cüretkar, eğlenceli, zeki ve seksiydi!... Buna bir konser demek çok doğru gelmiyor; daha çok bir enstalasyondu. Zaten Casey Spooner'ın da iddiası, pop star değil, sanatçı olduğu yönündeydi. Gerçekten de, izleyicisini de performansın bir parçasına dönüştüren grup, izleyen herkesin anıları arasında güçlü bir yer edindi. Hele ki performansın sonunda Casey'nin 'crowd surfing'i vardı ki (Türk müzikseverlerin pek alışık olmadığı) muhteşem bir andı. Sahneden kendini seyicilerin kollarına bıraktı ve ta arka sıralara kadar eller üstünde gidip döndü. Kendime inanamıyorum ama o ellerin arasında benimkiler de vardı! Bir ara neredeyse eziliyordum; sanki sadece ben taşıyorum gibiydi. O'nu boynum kırılmadan, ezilmeden, arkada uzanan ellere aktarmayı başardım. Bu kargaşada kaliteli bir güneş gözlüğünden olduk ama öyle keyif aldık ki hiç umurumda değil...Her anına değerdi...

İşte bu sıradışı performastan , sıradışı kostümler ve koreografiden bazı kareler: