Albertina Museum...

Viyana'da müze gezmek niyetindeyseniz Albertina'yı es geçmeyin derim. Ben 2009 sonunda gitme şansı buldum ve o muhteşem Empresyonizm sergisini gezebildim. Aynen bizdeki müzelerde olduğu gibi yılın farklı zamanlarında farklı konulu sergilere ev sahipliği yapan bu muhteşem müzenin tabi ki daimi koleksiyonları da var. Daimi koleksiyonu da hiç yabana atılır cinsten değil; Claude Monet'den Renoir'a, Picasso'dan Marc Chagall'a, Edvard Munch'a uzanan rüya gibi bir koleksiyona sahip. Ben en sevdiğim ressam olan Renoir'in tabloları önünde gözlerim hafif nemli dakikalarca kalakaldım..Müzede gördüğüm eserler arasında benim için en önemlileri şunlardı:
- Jean Renoir Sewing, 1900 (Pierre Aguste Renoir)
- Woman with a Parasol in a Garden, 1875-76 (Renoir)
- Villenevue les Avignon, 1901 (Renoir)
- On the Banks of the Siene at Rueil, 1879 (Renoir)
- Portrait of a Young Girl, 1879 (Renoir)
- Snow at Vaugirard 1879, (Paul Gaugin)
- Portrait of a Young Woman, 1868 (Eduard Monet)
- Jane Avril, 1893 (Henri de Toulouse)
- Portrait of a Farmer, 1905-06 (Paul Cezanne)
- Portrait of Jaachim Gasquet, 1896-97 (Paul Cezanne)
Müze 10:00- 18:00 saatleri arasında açık ve giriş ücreti 9.50 Euro. Kahvaltıdan hemen sonra, henüz Viyana sokaklarında yorulmamışken gitmenizi tavsiye ederim. Yorulunca müzenin kafesinde soluklanabilirsiniz ama bence dışarı çıkın ve hemen yolun karşısındaki Mozart Cafe'de harika bir kahve için. Dinlendikten sonra yine aynı biletle içeri girip kaldığınız yerden devam edebilirsiniz. Empresyonizm sergisi 14 Şubat 2010'da bitiyor, ama Andy Warhol Cars sergisi Mayıs'a kadar devam edecek.
İş ya da turistik, her ne amaçla olursa olsun farklı bir şehre giden herkes en azından bir önemli müze gezmeli bence. Hele ki Viyana gibi kültür ve sanatın vahası bir şehirdeyseniz buna özellikle vakit ayrılmalı... Albertina buna değer bir müze.
Adı bile ne kadar zarif: Albertina!..