Dice Kayek...İstanbul Kontrast...

Daha önce Paris Moda Haftası ve Fransa'da Türk Mevsimi etkinlikleri kapsamında sergilenen İstanbul Kontrast, şimdi de 'süreli sergi' olarak İstanbul Modern'de yer alıyor. Kubbe, Kumru, İstanbul Modern, Galata Köprüsü, Lokum, Topkapı, İstanbul By Night, İstanbul'un Çiçekleri, Dolmabahçe, Ayasofya, Kaftan ve Boğaziçi olmak üzere 12 farklı temada 26 tasarımla hazırlanan sergi inanılmaz etkileyici... Bir Dice Kayek hayranı olarak ve onların tasarımlarına -en kolay ulaşabildiğim şekilde- Machka koleksiyonundan sahip olarak yıllardır takip eden ben, bu sergideki her parçanın benim olmasını istedim; itiraf ediyorum!.. Sergiye gidenler, sergilenen parçaların aslında ağırlıklı olarak Dice Kayek 2010 İlkbahar-Yaz koleksiyonundan olduğunu farkedecekler. Ama bu sizi sergiye gitmekten kesinlikle alıkoymasın. Serginin mekan düzenlemesi, giysilerin kusursuz katları, detayları, ses ve ışık, Elif Şafak'ın hazırladığı metinler...herşey yerinde görülmeye değer...
Bu arada giysilerden bazıları için benim de farklı bir yorumum olacak. Şöyle ki; Ben olsam, 'Kubbe' serisindeki beyaz katlamalardan oluşan elbiseye kesinlikle taşlı bir broş takarak adını 'KAVUK' koyardım... Bir diğeri; ben olsam, 'Lokum' serisindeki pespembe elbiseye 'PAMUK ŞEKER' derdim. Ben olsam bir de çok renkli katlardan oluşan bir elbise daha yapar ve adına 'MACUN' derdim... Bir de İstanbul'un çiçeklerine bir elbise ile 'ERGUVAN'ı eklerdim... Bunlar benim naçizane yorumlarım elbette... Siz benim yorumlarımı boşverin de şu Kaftan ve Ayasofya'nın ihtişamına bakın. Yo yo buradan bakmayın, bizzat gidip yerinde bakın ve hayran kalın...
Sergi 19 Eylül'de sona erecek, acele edin!

Dolmabahçe...İstanbul By Night...Kumru...
Kumru...Kubbe...
Galata Köprüsü...Lokum...
İstanbul Modern...Manolya...
İstanbul By Night...İstanbul Modern...
İstanbul By Night...
Topkapı...

Not: Müze içinde fotoğraf çekilmesine izin verilmediği için fotoğraflar Dice Kayek resmi sitesinden alınmıştır.
Sergi ve Dice Kayek hakkında daha ayrıntılı bilgi için http://www.dicekayek.com/ adresini ziyaret edebilirsiniz...