Emel Kurhan'dan ''Fantastik'' Sergi...

Olağanüstü, gülünç, saçma, garip, tuhaf, inanılmaz, acayip, büyük çok büyük, mantıksız, umulmadık, hayali, aşırı...


Ben Emel Kurhan'ı Yazbukey'den bilirim.. Aksesuar tasarımları ile ünlü, Amerikan pop yıldızlarından Avrupa'nın en prestijli çok markalı tasarım maağazalarına herkesin gözdesi aksesuarlarıyla bildiğim Yazbukey'in çok sevdiğim Emel Kurhan'ı meğer güncel sanat çalışmaları da yapıyormuş.. Sanatçların çok yönlü olduğuna olan inancım beni bu duruma fazla şaşırtmasa da bu kadar zaman sonra Karaköy sokaklarında yürürken tesadüfen öğrenmiş olmama gerçekten şaşırıyorum.
Karaköy'ün ara sokaklarında dolaşırken Art Sümer'in kapısında ''Emel Kurhan - Fantastik'' yazısını görünce kendimi hemen içeride buluverdim. Ve daha girişteki ikinci eser ''Koleksiyonluk'' ile büyülendim.. Sergide onüç hikaye var. Kullandığı teknik ve materyaller itibarı ile bize ''evet, ben sizin bildiğiniz tanıdığınız Emel Kurhan'ım'' diyor hepsi..

Tüm eserleri anlatmak, fotoğraflarını paylaşmak bir sergi için doğru bulmadığım bir durum ancak sizin de görmenizi çok istediğim için en sevdiğim bir diğer eserin kasnaklardaki kanaviçe kuşlardan oluşan 'Göç' olduğunu söylemek isterim..
Sanatçı kafasını kurcalayan ' Gerçeklik nerede biter ve gerçek dışılık nerede başlar? sorusundan yola çıkarak şiddet yoğunluğu , şiddetin bilgi kirliliği içinde sıradanlaşıp kanıksanması ve sonunda gerçek dışı bir hal almasını kendi yorumuyla anlatıyor..

Emel Kurhan son üç yıldır güncel sanata yönelmiş ve bu da üçüncü solo sergisiymiş. İlk iki sergisi de 'Devinimsiz Seyahat ve Ultramemories-4'müş.. Bunların dışında bir de birkaç ay önce Emel Loves İstanbul-Paris adlı bir şehir rehberi yayınlamış ki bunu da en kısa zamanda elde etmeyi görev edindim..

Fantastik 2 Mayıs'ta başlamış ve 25 Mayıs'a kadar sürecek. Fırsatı olan hem moda hem de güncel sanat takipçilerinin Karaköy'de Galeri .artSümer'e uğramalarını şiddetle öneririrm.

.artSümer : Mumhane Cad. No. 67 Laroz Han Karaköy İstanbul 0212 249 10 35