Yeni Keşifler...

Uzun zamandır paylaşmayı ertelediğim bir keşif bu. Aslında keşif de denemez,
çok bilinen bir ressamı benim yeni keşfedişim demek daha doğru...
Francesco Hayez'den bahsediyorum...

Brera müzesindeki eserleri sayesinde tanıştım onunla. Dünyaca ünlü Kiss tablosunun önünde dakikalarca dikilip o kumaş dokusunu nasıl verdi diye inceleyip durdum. Yukarıdaki resimde görünmüyor ama orijinalinde var olan arka duvara yansımış röntgencinin gölgesinin sırrını düşündüm. Ressamın kendisi miydi acaba öpüşen çifti gözetleyen?... 
Tüm resimleri birbirinden güzel; resimlerindeki tüm gözler duygu dolu...Arkadaşlarıyla sanki günün anısına çekilmiş bir fotoğraf gibi duran otoportreleri ise çok keyifli...
Bir de detay var ki aynı salondan işte bu benim için gerçek bir keşif...Kiss tablosunun tam karşısında minik bir tablo var başka bir ressama ait. Ressam Induno Girolamo.


Gerçekten de çok güzel bir resim..Biraz dikkatli bakınca resimdeki odanın duvarında Hayez'in Kiss tablosunun olduğunu görüyorsunuz. Ressam bu eseri Kiss'ten 3 yıl sonra yani 1862'de yapmış. Harika bir detay değil mi? Ben şahsen bu şeker detaya bayıldım ve Hayez'i de daha çok sevdim.
Hayez eserlerinin olduğu minik de bir kitap aldım kendime. Gördüklerimin dışında daha birçok güzel eseri var dünyanın başka yerlerinde, başka müzelerde... Görebilmemiz dileğiyle...